Her kan du se vores behandlingsmetoder
Med begge ben solidt plantet i anatomien og med stor åbenhed for helhedsorienteret behandling og spiritualitet kan du regne med grundig og dybdegående behandling hos mig. Du er altid i centrum for, hvad der er relevant behandling for netop dig, og symptomer og udfordringer sættes i et bredt perspektiv, der kan indebære kranio-sakral-terapi, løsning af stram muskulatur ved hjælp af triggerpunkter, nervestræk, pilatesøvelser, bindevævsmassage og spirituelle input men kun i det omfang, det er relevant for dig.

Fysioterapi bruges bl.a. til behandling af følgende

• Nakkesmerter og nedsat bevægelighed i nakke
  • Ømme nakke- og skuldermuskler
  • Ondt i knæene

Du er energi! Derfor kan Healing tilføre dig fornyet energi, virke ind lige der hvor krop og sind har brug for det, og styrke dig på alle niveauer. Healing virker ind både fysisk, psykisk og spirituelt.

Healing er en times behandling på briks. Det er godt hvis du er iført behageligt tøj du kan trække vejret i. Der er tid og ro til efterfølgende dyb afspænding

Du vil gå fra behandlingen med fyldte energidepoter, flow i kroppen og dyb ro og velvære.

Healing er godt til mange ting, her skal nævnes:

• Udbrændthed
  • Muskelsmerter
  • Hovedpine
  • Nakkesmerter
  • Ondt i maven
  • Nybagt mor
  • Følelsesmæssige kriser
  • Chok
  • Tankemylder
  • Tristhed
  • Ubehag hos babier
  • Børnebehandling
  • Træthed

Kranio-Sakral-Terapi er en engleblid, men dybdegående behandlingsform, som ved hjælp af blide, men præcise greb omkring nakke, kranium, rygsøjle og bækken arbejder på at skabe balance i kroppens centralnervesystem, åndedræt, muskulatur og led. Det er især velegnet til stresstilstande, kæbe- og bidproblemer, hovedpine, migræne, slag i kranium, hjernerystelse og piskesmæld, ligesom den bruges som en ”åbner” til mange andre symptomer/ubalancer i kroppen. Også velegnet til babyer, børn og unge.

• Kæbe- og bidproblemer
  • Hovedpine & migræne
  • Slag i kranium
  • Hjernerystelse
  • Piskesmæld

En muskel ligger i en bindevævs-sæk, som muskelfibrene er indlejret i. Ved at afspænde muskelhinden udenpå musklen afspændes muskelfibrene. Derfor kan terapeuten løsne hele musklen med et let tryk på muskelhinden i stedet for at mase dybt i musklens modstand. Da hele vores krop indeholder og holdes sammen af bindevæv, kan teknikken benyttes der, hvor der opleves smerter og nedsat bevægelighed, både omkring muskler og led og også ved smerter indefra kroppen. Bindevævsmassage er effektiv ved stramt og generet arvæv. Der kan opnås gode resultater ved at løsne huden omkring arret, hvilket resulterer i øget bevægelighed, pænere ar, nedsat “hiven” i huden og forbedret hudelasticitet.

• Stramninger fra arvæv
  • Nedsat bevægelighed i led
  • Skævhed i krop
  • Traumebehandling
  • Stramhed i muskulatur

Pilates er træning, der styrker de stabiliserende muskler omkring kroppens led og strækker der, hvor muskulatur og bindevæv trænger til elasticitet, så du selv kan arbejde på at fjerne og forebygge smerter og skader og optimere kroppens holdning.

• Uhensigtsmæssig holdning
  • Lændesmerter
  • Spændte skuldre
  • Nakkesmerter